۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

ورزش و بهبود افسردگی

علائم افسردگی

افسردگی یک اختلال خلقی شایع اما جدی است. این امر باعث علائم شدیدی است که بر آنچه شما احساس می‌کنید، فکر می‌کنید و سایر فعالیت‌های روزانه، مانند خواب، خوردن و یا کار تأثیر مستقیم دارد.برای اینکه این عارضه را تشخیص دهید، علائم باید برای حداقل دو هفته وجود داشته باشد. افسردگی می‌تواند در هر سنی رخ دهد، اما اغلب در بزرگ‌سالی آغاز می‌شود و البته هم‌اکنون در کودکان و نوجوانان نیز به شکلی غالب به رسمیت شناخته شده، اگر چه گاهی اوقات برجسته‌تر از خلق‌وخوی عادی در آن‌ها ظاهر می‌شود.

افسردگی، به ویژه در میان‌سالی یا سن بیشتر، می‌تواند با دیگر امراض پزشکی جدی مانند دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی و بیماری پارکینسون رخ دهد. این شرایط پزشکی اغلب هنگامی که افسردگی رخ می‌دهد تشدید می‌شوند.

ادامه مطلب...
۲۸ فروردين ۰۰ ، ۱۴:۱۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن تاجیک

تغذیه مناسب برای تقویت حافظه

در این مطلب درباره تعدادی از موادهای غذایی که برای تقویت حافظه مفید هستند و موجب تقویت هوش و حافظه می شوند را می خوانید.

آدامس‌جویدن

برخی تحقیقات نشان می‌دهند جویدن آدامس می‌تواند باعث افزایش میزان هوشیاری، واکنش سریع و تمرکز در افراد شود. آیا واقعا جویدن آدامس به تقویت حافظه کمک می‌کند؟ این احتمال وجود دارد، اما کاملا به شرایطی بستگی دارد که افراد در آن قرار دارند. در برخی مدارس حتی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند سر کلاس آدامس بجوند، زیرا معتقدند جویدن آدامس موجب می‌شود نمرات دانش‌آموزان بهتر و تمرکز آنها در یادگیری بیشتر شود.

 

قهوه

قهوه را باید یکی از منابع سرشار از کافئین دانست. کافئین می‌تواند عملکرد حافظه‌ی کوتاه‌مدت را بهبود و قدرت تمرکز و درنتیجه کارایی حافظه‌ی بلندمدت را افزایش دهد. ازسوی‌دیگر، برخی تحقیقات نشان می‌دهند بین بیماری آلزایمر و میزان مصرف قهوه، رابطه‌ی منفی وجود دارد.

ادامه مطلب...
۱۴ فروردين ۰۰ ، ۱۳:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن تاجیک